Natt på Intensiven..

 
Ännu en jobbnatt. Är verkligen ingen nattmänniska men dels så måste jag jobba lite nätter eftersom min anställning är skiftarbete och dels så är det bra ob på natten.
Som tur är så gör jag en enkelnatt nu, för det är alltid den första natten som är den lättaste också :)
Inte nödvändigtvis arbetstyngdmässigt utan att jag har lättare att hålla mig vaken :)
 
Just nu så har jag bara en patient på salen, personen ligger i respirator så det är ganska lugnt och stilla.
Jag utför vissa arbetsuppgifter regelbundet men annars så låter man patienten "vila" eftersom det är natt så de har någon form av dygnsrytm,
Tiden har gått ganska så sakta då man inte haft så mycket att göra, men det kan ändras väldigt snabbt.
 
Nu ska jag gå och göra lite munvård och sen väntar jag på att sköterskan ska komma in så jag kan gå ut och ta mig en kopp kaffe :)
Det måste alltid vara en person kvar på salen, därför kan jag inte gå ut nu och hämta :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0