Tidiga mornar..


Japp, idag så vaknade Olivia kl 5 på morgonen.. ammade henne och trodde att hon skulle somna om men nej..
Jag fattar inte varför hon vaknar så tidigt? igår la jag henne till och med en timme senare än vad jag brukar, dvs 21.. är det nåt vi gör fel i hennes rutiner? hon får ju inte någon bra nattsömn då hon sover så lite på natten...
På dagarna brukar hon för det mesta bara sova 2 gånger 2 timmar.. ibland blir det 3 gånger...
Ska hon sova mer på dagen så att hon orkar sova på natten eller ska hon sova mindre? någon som har några tips?
Barn behöver ju sin nattsömn och det får hon ju inte då hon sover så "få" timmar..
Hon vaknar en gång på natten för att äta.

Igår var en väldigt trevlig dag måste jag säga.
Hade en massa besök under hela dagen kan man väl säga :) Olivias farmor, farbror och faster var här först, sen kom mormor och Mika. Farbrorn stannade till kvällen och sen kom Olivias moster, Salah och kusinerna och även farmor och farfar kom förbi en sväng.
Och Olivia visade sig från sin "bästa" sida.. gnäll och skrik :)
Men det är tänderna som spökar.. hur länge kan barnen vara jätte griniga när tänderna kommer?
Jag hoppas verkligen att det blir någon slags ändring snart, för jag känner mig helt slut...
Sover dåligt på nätterna, på dagarna får jag ingen ro till att sova, har massa annat som behöver göras så som att plugga matte mm. Och sen på dagarna är Olivia gnällig till och från hela dagen så man kan knappt göra nåt..
Jaja, det blir väl bättre efter ett tag...

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: kanske borde ta och titta på den då! :D

2012-02-19 @ 19:39:56
URL: http://oneoftheboysx.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon är ff väldigt liten. Men jag skulle låta henne sova på förmiddagen och eftermiddagen. Börja kväll redan vid sex på kvällen och försöka sova vid sju. Ge henne en ordentlig flaska med välling, och absolut inget på natten. Vaknar hon så tidigt. Försök att ignorera eller ta upp och ha ff mörkt och bara mys. Ta inte morgon och gå upp förrän ni tycker det är dags. Ge nästa flaska tidigast sex. De är inte hungriga utan de är mer än vanesak. Likadant med sovrutiner. Tålamod, tålamod, tålamod :)

Har själv inga barn men har ett x antal syskonbarn. Så fort de är hos mig, (har varit barnvakt ända sedan de var två veckor och haft dem o sovit över), så sover de hela nätterna och vaknar tidigast åtta. Sedan har föräldrarna gjort samma och har funkat på alla, även om de tog lite extra tid med brorsans son. Lycka till :)

2012-02-19 @ 23:21:04
Postat av: sandra

sv: haha har hört det! Men det stör mig inte, ska se den! :D

2012-02-19 @ 23:21:04
URL: http://oneoftheboysx.blogg.se/
Postat av: T- mamma till Olivia

Anonym: Hon brukar sova 2 gånger per dag, en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen.. sen brukar jag lägga henne senast kl 20. Hon dricker inte välling än utan jag ammar henne fortfarande, så det är nog närheten som hon behöver på natten när hon vaknar, tror inte heller att hon egentligen är så där jätte hungrig. Det har ju hänt att hon sovit hela nätter också men nu var det ett tag sen. Har verkligen försökt att få henne att somna om på morgonen men hon vägrar. Hon babblar bredvid mig och till slut tröttnar hon på det och börjar gråta istället och då är det bara att gå upp med henne. Igår la jag henne tidigare än jag brukar och då vaknade hon flera gånger på natten och vid halv tre på morgonen kändes det som att hon ville gå upp. Vägrade somna om även fast hon låg bredvid oss och jag tror att kl hann bli halv fem innan hon somnade. Hon bara grät, ammade henne också där emellan men inte ens det hjälpte. Så det är säkert tänderna som gör sitt nu, men jag undrar bara hur länge det ska hålla på för nu har hon sovit dåligt i över 3 veckor... lika länge som tänderna har hållt på å spricka igenom.. men det blir väl bättre, hoppas jag iaf :)

2012-02-20 @ 09:50:47
URL: http://tanjakatinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0