Närmar sig.

 
Nu är det många saker som är på gång här.
Olivia fyller ett år på fredag så ska väl göra nåt litet för henne då, kalaset är ju på söndag.
Sen nästa vecka ska hon på ett års kontroll och vaccination. Det ser jag inte fram emot :(
Och fredag nästa vecka så kommer pappa+familj hit och sen åker vi med dem till Finland :) Can´t wait!
 
Nu är våran bil också fixad! snabbt gick det och vi blev "bara" 2200 kr fattigare..
Sånt är livet. Men nu kan vi åka till Finland iaf :)
 
Jag har börjat fundera på om jag verkligen ska plugga till socionom.. det är ju inte den lättaste utbildningen att komma in på heller... Sen är jag inte så sugen på att plugga i 3 år heller...
Men jag ska söka till socionom till våren, kommer jag in så ska jag plugga, men gör jag inte det och om jag kommer in på en annan utbildning som jag funderat på så tackar jag ja till den.
Jag fick nämligen ett tips från en kompis, eller hon ska själv söka till den, så jag funderar på att söka...
Det är en utbildning som jag funderat på lite själv tidigare och det är nåt jag kan tänka mig att jobba med.
Man blir en grå och torr kontorsråtta ;) haha.
Nej, men det är medicinsk sekreterare. Och det bästa med utbildningen är att den är på 60 veckor och att det är på distans. Man åker till västerås en gång i veckan. Tror nog att jag skulle kunna klara av det.
Tror att jag söker till den också, bra att ha valmöjligheter. Sen så kan jag ju alltid söka till socionom senare om jag skulle vilja.. För jag tror att jag har lättare att komma in på den här distansutbildningen än socionom.. man får även meritpoäng ifall man jobbar inom vården mm.
Jaja, jag har lite tid att fundera, man ska söka senast 15 oktober till den iaf.
 
Nu ska jag ta och gå å lägga mig, kommer drömma mardrömmar om olika utbildningar inatt tror jag....

Kommentarer
Postat av: Nina

3 år till socionom? Rättare sagt 4 år :)

Svar: Jo, jag vet ;) var trött när jag skrev :) tror det är 3,5 år :D
Tanja

2012-08-23 @ 00:17:43
URL: http://ninac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0