Tidigt?


När "brukar" barnen vända på sig från mage till rygg själva?
Olivia gjorde det 3 gånger under morgonen och hon är inte ens 7 veckor än... lite väl tidigt än tycker jag?
Hade för mig att de inte gör det förrän de är stadiga i nacken?
Hon är iofs redan väldigt stark i nacken då vi har henne mycket liggandes på mage på dagarna...
Men hon kan ännu inte hålla upp huvudet själv..
Men hon har ju varit väldigt tidig med allt annat så hon fortsätter väl vara tidig med allt.. kanske... :)

Igår kväll gjorde jag massage på henne själv här hemma och som hon njöt!
Hon babblade och skrattade och det känns så skönt att hon uppskattar det. Så babymassage rekommenderar jag starkt till alla! det är ett tillfälle också att knyta an med barnet och ha en mysig stund tillsammans.
Sen så är inte alla barn mottagliga för det kanske men det är värt att testa.

Nu ska jag äta lite frukost så man vaknar till.
Have a great saturday!

Kommentarer
Postat av: Nina - Tvåbarnsmamma

Jo, det är nog rätt tidigt.. Hon är duktig hon, lilla Olivia <3

Isra var rätt sen med det, men Eya däremot vände sig från rygg till mage tidigt vilket är lite svårare för en liten bebis.



Sen beror det mycket på underlaget, alltså vart hon vänder på sig. Vissa ställen är enkla att göra det på om de ligger på mage och andra är svårare.



Va bra att hon gillar massagen! Då har du ett sätt att lugna henne på när hon får sina "ryck" :P

2011-10-08 @ 09:22:34
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Mandy

Jag läste precis från min bebisbok och där har mamma skrivit att jag börjat rulla när jag var runt 7 veckor gammal.. Vissa barn är tidiga :) lillgamla hahaha! Hon tar väl efter sin faster :D

2011-10-08 @ 16:13:40
URL: http://mizzmandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0