Måndag


Dagen började med att jag tog tag i hemmet lite grann. Dammade, dammsög, diskade och tvättade kläder.
Sedan har vi haft ganska mkt besök här hemma, vilket är alltid lika trevligt :)
Först kom mamma och hennes man, sen syrran och barnen och även hennes svägerska med barn var här.
Sen nu på kvällen kom älsklingens bror.

Var på bvc också under dagen. Olivia växer som det ska, lite för snabbt enligt mig bara :) Hon växer ur alla sina kläder så snabbt :) Nu väger hon 6330g och är 59cm lång.. Inte illa ;)

Sen så har jag börjat fundera på ifall jag ska börja jobba igen.... inte för att jag vill utan för att jag snart är så illa tvungen. Älsklingen är arbetslös och det ser väl inte så ljust ut för hans del.. och jag som har fast jobb har ju nåt att gå tillbaka till... Då får han föräldrapenning och jag lön... skulle vi klara oss bättre ekonomiskt, men jag vet inte om det är värt det.. vill ju inte börja jobba så här tidigt för Olivia behöver ju sin mamma hemma...
Jag känner mig så kluven om den saken, och ekonomin är ett ständigt problem. Än så länge har vi kunnat betala räkningar och ha mat på bordet men det har varit väldigt tajt, måste verkligen tänka på varenda krona och det är inte kul det heller. Och så påverkar det psyket också...
Men får väl se hur det går den här månaden ut iaf, så får jag ta ställning till alltihop nästa månad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0