Energi


ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXYZÅÄÖ

E som i Energitjuvar...

Jag har tappat all energi känns det som just nu.. har till och med svårt att somna på kvällarna även fast jag är övertrött. Det är så många personer som för tillfället "stjäl" min energi av olika anledningar.
Så jag ligger länge på kvällarna och funderar på saker och ting.
Jag borde egentligen inte bry mig alls, eller åtminstonde bry mig mindre. Men det är svårt då jag är en person som vill finnas till för alla och hjälpa så gott jag kan. Jag vill gärna "lösa allas problem" även fast ingen bett mig om det. Så egentligen så är den största energitjuven JAG själv!
Jag tar alla andras bekymmer till mina egna, och då får jag ju bara skylla mig själv. Men det är svårt att ändra sitt beteende när man varit så här i ganska så många år. Och alltid vill ställa upp för alla andra om man har chansen.
Men jag känner att mina "axlar" inte längre orkar bära alla dessa bördor så det är bäst att jag ändrar mig innan jag stupar helt. Och för en gångs skull bara tänka på mig och min familj. Men det är lättare sagt än gjort... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0