4 dagen


Idag är det fjärde dagen jag är helt själv hemma med Olivia. Det går jätte bra, bättre än jag trodde :)
Men det verkar som att hennes skrikperiod på ca 3 månader har gått över nu...
Hon kanske har haft någon form av kolik då det bara tog slut efter att hon blivit 3 månader...

Igår var jag på föräldraträff, helt själv med Olivia :) det var nära att jag inte skulle gå då hon bara skrek hysteriskt sist vi var där, och då var ändå Markus med mig. Men kuratorn sa till mig att det är bra om jag vågar "utmana" mig själv och gå dit även om risken är stor att hon kommer att bli jobbig.
Och det gick hur bra som helst! kan inte fatta det.. hon satt jätte lugnt i babysittern och sen när hon tröttnade på att sitta där så satt hon i mitt knä. Hon försökte smågnälla lite men jag lyckades lugna henne och sen helt plötsligt så somnade hon! det har verkligen inte hänt förut :D
Och en rolig grej var att alla andra barn, som alltid annars varit lugna och tysta, var gnälliga den här gången istället.
Fick till och med en kommentar " oj, vilket lugnt barn du har och skönt att hon somnar så där lätt". Var bara tvungen att skratta och säga att det här var verkligen första gången det hände :D

Nu ligger Olivia och sover. Jag ska ta och duscha snart och sen när hon vaknar så ska vi nog ta en sväng till marieberg. Måste handla tjockare vantar till henne nu när det blivit kallare. Har inte åkt iväg med henne själv så där förut så jag hoppas att det kommer att gå bra! fast jag tränar på att utmana mig själv som kuratorn säger. Och hon säger också att det är okej om hon skriker och gråter, även ute bland folk ;)
Sen på eftermiddagen ska jag gå till frisören och klippa mig! det behövs verkligen. Funderar på att klippa av mig ALLT hår! :D hahah
Mamma och hennes man ställer upp å sitter med Olivia så länge, vet inte vad jag skulle göra utan den stöden jag får av dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0