Bokat besök


Igår ringde jag prästen och bokade in en tid då vi ska träffas och prata om vigseln.
8.4 kommer hon hem till oss, känns lite konstigt faktiskt..
Vad är det man ska bjuda på? det är ändå kl 17 så ska man bjuda på mat eller bara fika?
Dumma bekymmer man har :)

Sen så frågade jag henne om det går att pappa ska överlämna mig, eftersom det inte har varit så aktuellt inom svenska kyrkan och pga att det anses som kvinnoförtryck mm.
Hon sa att det var okej om det var jag själv som ville det och hade "rätta" tankar om själva överlämnandet.
Tycker att det är så dumt att man ska ens behöva fråga en sån sak!
Jag tycker att det är så otroligt fint att en far lämnar över sin dotter. Och för mig blir det ännu finare och mer speciellt eftersom pappa inte bor här och vi ses så sällan. Det blir ett minne för livet och en stund som vi får dela tillsammans.
Så för mig känns det självklart att han ska överlämna mig.
Hade blivit oxtokig om hon sagt nej!

Så tack till svärmor och svärfar som tog upp ämnet, visste faktiskt inte att det var en sån stor grej inom svenska kyrkan! nu har vi iaf rett ut det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0