Jobbveckan är snart slut..


Snart är det fredag, dvs imorn :)
Jobbar ikväll och imorn på dan och sen är jag ledig i helgen.
På lördag ska jag och älsklingen på "dejt", det var länge sen :)
Vi ska gå ut å äta och sen på bio... myyys!

Den här veckan har jag bara haft 4 arbetspass räknat med ikväll och imorn.
Och jag är helt slut.... Vet inte om jag skulle klara av att jobba raka veckor.. jag har gjort det förut men tror att det här passar mig bättre.
Att jobba med människor som är sjuka av olika anledningar tar verkligen på krafterna. Både psykiskt och fysiskt.
Man blir så engagerad och försöker göra sitt bästa för att få dem att må bra.
Sen allt annat som ska göras där vid sidan av...
Har hört kommentarer som att "ditt jobb är väl inte jobbigt, ni sitter ju å fikar bara hela tiden" och det är såååå långt ifrån sanningen som man bara kan komma. Men visst finns det dagar då vi har möjlighet att sitta lite mer och de dagarna tar vi vara på! :)
Sen så kan man inte jämföra olika arbeten/yrken heller för att det skiljer sig totalt. Alla jobb är väl tunga på sitt sätt ibland.
Men jag är väldigt glad över att ha hamnat i en väldigt bra arbetsgrupp! förutom en viss vilsen själ som vill förpesta livet för de flesta, men henne försöker jag ignorera så gott det går.
En bra arbetsgrupp gör att man orkar med så mkt mer än vad man tror.
Trodde inte att jag skulle säga eller tycka det men jag trivs på min avdelning! :)
Det händer inte ofta att jag trivs på mitt jobb... har än så länge bara haft ett enda jobb där jag trivts och det var på förlossningen.

Nu ska jag gå och duscha för om en timma måste jag åka till jobbet.
CIAO!!

Kommentarer
Postat av: Nina [Mamma till Eya och Isra]

Ja, det är väl Markus som säger dem där orden för det mesta? ;)

Men bra att du trivs! Det är det som är viktigt.

2010-12-02 @ 13:48:08
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0