Katastrof


Hårfärgen jag har= KATASTROF
Ser ju ut som en gammal gumma i håret.. en sån där som har ganska glest hår och som har försökt att permanenta det i hopp om att få lite volym.. och konsekvenserna av hennes permanent resulterade i att hennes hår nu skiftar i olika färger, beige, brun, grön, u name it!
Så ser jag ut i håret!

Okej, det var kanske liiiite att överdriva, men håret är iaf inte askblont så som det skulle bli. Nåt konstigt är det och jag vill inte ha kvar det.
Så på söndag när jag är ledig så går jag nog och köper en ny färg, får väl bli brunett igen :)

Jag har jätte dåligt samvete! glömde min katt på balkongen igår kväll... så han var ute där för sig själv i 8 timmar!! jag känner mig så taskig... men de klarar sig ju, det är inte det...

Idag jobbar jag kväll, och imorgon dag... sen är jag ledig en enda dag för att sen jobba 5 dar i streck!
Men det funkar rätt bra det här med att man tar en dag i taget, kämpar igenom den på jobbet och när man kommer hem så märker man att nu har man en till arbetsdag bakom sig och en mindre framför sig.
Det hjälper inte att älta och tänka på hur mkt jobb man har, det är bättre att leva i nuet för att då går allting lite lättare. Det gäller att ta vara på varje sekund och leva endast då och inte tänka vad morgondagen bär med sig...
Det hörde vi på en föreläsning om mindfulness :)
Sen om hela konceptet mindfulness stämmer eller makes sence så är jag inte så säker på det.. men vissa delar av föreläsningen satte igång hjärnkontoret på mig iaf :)

Dags att gå och dricka mitt morgonkaffe, och vänta på att evighetsoperan ska börja på tv :)
Så ruttet, I know! men man fastnar så lätt just av den anledningen ;)


Kommentarer
Postat av: äiskä

ai sä meinaat våra bästa år? vai glamour? hahaa

2009-09-04 @ 13:29:56
Postat av: Anonym

Hei är du hemma imorgon??tänkte svänga förbi där någon gång på kvällen kanske. Kramar

2009-09-05 @ 02:49:43
URL: http://mizzmandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0