Rörigt värre


Jag har det väldigt rörigt i mitt huvud just nu..
Vet inte varför men det råder total oordning där..
Det finns så mkt jag skulle behöva fixa och göra men jag vet inte vart jag ska börja.
Dels är det med hemmet men dels med mitt liv.
Jag måste börja fundera vad jag vill ha ut av mitt liv, om jag ska jobba, byta jobb eller börja plugga..
Sen är det ju den stora frågan, VAD ska jag isf jobba med eller VAD ska jag plugga?
Just nu så flyter det på ganska okej på jobbet, men känner att jag skulle behöva lite miljöombyte, men så som arbetsmarknaden ser ut idag så finns det inte så stora chanser till annat jobb.
Men i februari märker jag väl ifall jag kommer att söka annat, för att det är inte alls säkert att de har nåt fortsatt vikariat att erbjuda, då kommer det ju lite folk tillbaka som varit mammalediga och så..

Sen det andra stora som stör mig är den här lägenheten. Det är så rörigt, oavsett hur man än försöker städa så blir det inte bättre. Jag har för mkt "smågrejer" och för få platser att lägga allt på...

Det här verkar väl som bagateller för vissa personer men för mig är det väldigt stort, speciellt när man har depressionsperioder som jag har så då kan det kännas som att världen går under. Men så är ju inte fallet :)
Jag är inte inne i en sån period just nu :)
Så smartast skulle vara att ta tag i mitt liv nu.

Vilket tråk-inlägg det här vart, men jag var tvungen att lufta mitt huvud lite och få ner mina tankar.

Hoppas ni har en bra söndag!
Själv ska jag till affären nu och sen ska jag laga cous cous, det var riktigt länge sen så det bara vattnas i munnen :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Alla har vi våra dåliga perioder, men det blir alltid bra med hjälp av familj och vänner <3

Tycker att du ska prata med en studievägledare och höra dig för olika utbildningar osv.. dem kan hjälpa mycket mer än man tror.

Puss&Kram

2009-11-01 @ 23:22:39
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0