Ledig i 3 dagar!


Känns så skönt, att få vara ledig i 3 dagar. Vilket lyx! :)
Idag har jag jobbat kväll, och efteråt gick jag hem till syrran för att hon var sällskapsjuk :)

Igår hade vi sommarfest på jobbet. Åkte med räkbåten. Det var jätte trevligt och maten var god. Jag äter ju inte räkor så jag hade beställt en bakad potatis med tonfiskröra. Vi hade en liten sångtävling också. Varje bord fick i uppdrag att skriva om texten till "sommaren är kort" och vi fick en lista med ord som vi skulle ha med.. som tex blöjor, urin, gångträna, säng, patient mm. Allt som hör till sjukhusliv ;) Och sen fick vi ställa oss och sjunga den, med en trubadur som spelade gitarr :)
Och det var inte bara sjukhuset som hade båten helt själv utan det fanns även andra folk där.. de tyckte säkert att det var jätte kul att höra den låten om och om igen... not :)
Men iaf, vårat bord vann! det var jätte kul. Vann en vandringspokal och en massa choklad. Och eftersom jag inte äter choklad så fick älsklingen min del när jag kom hem :)

Nu ska jag sitta och spela lite onödiga spel innan det är dags att sova. Imorn blir det lite städning här hemma och sen eventuellt en liten tur ut i naturen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0