Helgen plus lite till i korthet..


Har inte haft så mycket tid eller lust att sitta å skriva i helgen..
Har haft mycket att göra.
Men här kommer en liten sammanfattning:

Lördag

Var och bowlade med älskligen, mamma å mika. Var jätte trevligt, och gissa vem som vann! Jag såklart, vem annars ;) Stämningen var bara inte på topp sista tiden för att älsklingens nyköpta jeans sprack i skrevet! hade köpt de på fredagen och det var första användningen. Surt! När jag tittade på dem närmare sen så såg man att de var dåligt sydda.
Så vi fick ringa efter skjuts, kunde ju inte ta bussen när gubbens halva skrev var synlig för allmänheten, så syrrans snälla gubbe kom å hämtade oss! så snällt så.
Sen när vi kom hem svor vi lite över byxorna och bestämde oss för att aldrig köpa jeans från H&M mer.
Vi fixade till lite käk och sen så bestämde vi oss för att åka till älsklingens och hans familjs stuga. Det var jag, M, syrran, hennes gubbe, Eya och Syrrans kompis som åkte iväg för att grilla.
Jätte trevligt var det och det vart en massa fula och flummiga kort tagna därborta :) lägger upp några imorn om jag orkar. Det är ju så jobbigt ;)
Tiden gick jätte snabbt och det vart dags att åka hem, lilla Eya vart lite för trött.
När vi kommit hem så var vi inte så trötta så vi bestämde oss för att titta på en film, det fick bli Australia.
Den var helt okej film, grät en liten skvätt som vanligt.. filmen var lite lång kanske?
Sen var det dags att sova.

Söndag

Vaknade sent. Och klockan var ju en timme mer än vad den skulle ha varit.
Men vi satte igång och plocka lite här hemma och fixa till lite små grejer.. sen fick vi tag på skjuts till marieberg, återigen av syrrans otroligt snälla gubbe :) Var ju tvungna att lämna tillbaka de där kvalitétsbyxorna från H&M.
Så vi åkte dit och det var inga problem med att lämna tillbaka byxorna, men på frågan; Vill ni ha ett par nya byxor? svarade jag bestämt; Nej tack. Pengarna tillbaka.
Så därifrån gick vi till Wear It och hittade ett par ännu snyggare jeans och betalade gladeligen 200 spänn mer.
Sen sprang jag in till Teknikmagasinet för att köpa en laserpekare så jag kan leka med Morris, hade en förut och hann sprang tills han stupade... men inte den här gången, har bryr sig inte ett dugg, han är för fet och lat. Dumma katt.
Sen var det dags att åka en sväng till Vivalla till gubbens familj, han skulle fixa deras dator. Satt där ett par timmar för att sen gå å dricka en kopp kaffe hos hans brorsa och brorsans tjej. Satt där en stund och sen var det dags att åka hem.
Mandy följde med oss hem och väl hemma satte vi igång våra vackra röster och sjöng lite sing star ;)
Sen vart man ju lite hungrig så det fick man ju lösa på ett sånt sätt att man ställer sig och lagar mat halv elva på kvällen.
Mätta och belåtna gick vi och lade oss efter ett par timmar.

Måndag

Då var vi framme vid dagens datum då.
Vaknade sent, återigen. Syrran kom hit med Eya och vi sjöng sing star.. :) Eya diggade till våra sångröster.
Sen hjälpte syrran mig lite med städningen, hon dammsög och dammade lite och sånt. Själv så städade jag toaletten och gick runt lägenheten och funderade hur jag ska kunna förnya stället lite. Hittade en hylla som låg i garderoben, den skulle upp på toaväggen. Hittade andra gardiner till köket, de är utbytta nu. Sen så vill jag göra en massa grejer men har tyvärr inte sakerna för att kunna göra det. Det får väl bli en tur till Ikea mm här snart framöver.
Sen gick jag hem till syrran en stund, satt och pratade och drack kaffe. Magen började låta lite oroväckande så det var dags att styra fötterna mot affären.
Idag vart det köttfärsgratäng med tacosmak och grönsaker och tacochips till. Mums.
Resten av kvällen gick till att titta på Csi och spela lite spel på spel.nu
Och nu så har jag suttit här vid datorn och skrivit på den här jädrans långa novellen när det egentligen skulle ha varit en kort sammanfattning. Men så kan det gå. Har man skrivandet i blodet som jag har så kan man inte korta ner det hur mycket som helst ;) haha.

Imorn blir det inredningsparty hos syrran, kuligt värre! Får väl se om jag hittar något som jag vill ha :)
Men nu är det iaf dags att avsluta det här och göra något annat.
Men en sak har jag lärt mig nu, och det är att uppdatera dagligen! annars blir det en bok.

God natt kärt folk!
-Tanja

Kommentarer
Postat av: Nina

Men kul att du skriver iaf :) Jag har inget emot långa inlägg hehe

ses senare!

2009-03-31 @ 08:49:26
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0