Sjukskriven :(


Jag har haft världens otur idag!
Jag har ju sagt att jag ska inte vara borta från jobbet alls nu under resten av året, oavsett hur jag känner mig...
Ja, nu går det inte!
Jag stod å diskade imorse och när jag diskade en liten glasskål så gick den sönder i min hand.
Jag fick världens jack i vänster långfinger och det blödde nåt enormt mycket.
Jag fick panik och visste knappt vad jag skulle göra mer än att lägga papper runt och hålla armen i högläge.
Ringde mamma och hon sa att jag skulle gå till vårdcentralen (förstås) så jag ringde syrran och hon följde med.
Fick komma in på en gång och jag fick sy 4 stygn. Så nu är jag sjukskriven i en vecka.
Det går ju inte att jobba när jag inte kan använda vänster hand alls.
Nu börjar bedövningen att släppa och det dunkar på ordentligt.
Jag ska hem till mamma och hämta lite alvedon sen.

Jag fick iaf mina pastejor klara idag, mamma var här och hjälpte mig, jag hade inte kunnat göra dem utan hennes hjälp. Så tack så mycket!
Hon diskade också, det kommer jag inte att kunna göra på en vecka nu.. fast det gör ju inte så mycket :)
Nu ska jag ligga på soffan en stund och läsa på min bok, sen måste jag hämta älsklingen från skolan och sen åker vi till vivalla och grattar hans lillebror som fyllde 15 år igår :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är lugnt :) Klart man ställer upp när man kan.

Hoppas det känns bättre imorgon!

2009-12-09 @ 16:34:21
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0