Förvånad blir man ibland..


På sin egen matlagningsförmåga :)
Gjorde ugnsgratinerad falukorv efter eget recept, hade aldrig gjort det förut och visste inte alls om ingredienserna skulle fungera bra ihop och om det skulle bli gott men det vart det!
Hade falukorv i skivor på botten, sen gjorde jag en blandning av grädde, tomatpuré och kryddor som jag hällde över falukorven. Sen la jag på bostongurka över korven och in i ugnen. Efter halva tiden så la jag på gratängost.
Sen ville älsklingen göra potatismoset och det fick han och det vart jätte gott! sen gjorde jag en liten sallad till det.
Så ugnsgratinerad falukorv, potatismos och sallad. Mumsigt!
Allt passade jätte bra ihop. Så ibland lyckas man även om allt bara är en liten idé i huvudet ;)

Snart ska jag till affären och köpa lite godis, det blir filmkväll så måste ha nåt gottit att tugga på ;)
Sen ska jag diska för tredje (!) gången idag.

-Tanja

Kommentarer
Postat av: Nina

Bra att det lyckades då :)

2009-04-16 @ 21:25:29
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Bra att det lyckades då :)

2009-04-16 @ 21:25:44
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0