Operationsberättelse


Kl elva var jag på Läkargruppen för att göra en titthålsoperation.
När jag kom dit så skulle jag först duscha med DesCutan, vilket är en "svamp" med desinfektionsmedel så att jag ska vara så ren som möjligt inför operation.
Sedan fick jag lägga mig på en brits i ett av undersökningsrummen och sköterskan kom för att ta blodtryck och för att sätta dropp. Sedan träffade jag min ortoped och narkosläkaren och de förklarade för mig hur operationen skulle gå till.
Sedan fick jag gå till operationsrummet och där fanns en massa olika personer och varenda person frågade mig vilket knä det var jag skulle operera.. hmm..
Sedan var det dags att få lugnande intravenöst, rummet började snurra efter 10 sek... sedan fick jag andas in syrgas medan jag fick sömnmedlet intravenöst och jag hann bara ta 3 andetag å sen var det dags att vakna.
Trodde verkligen att man skulle typ känna sig sömnig å sen somna men jag slocknade på 1 sek.
Var rätt så borta när de väckte mig, men jag mådde väldigt bra ändå. Mådde inte illa men hade lite ont i knät.
Det första jag frågade var om Markus fick komma dit å hålla mig sällskap :)
Behövde inte ligga där så länge för att jag mådde så pass bra.
Så nu fick jag ÄNTLIGEN reda på vad det är för fel på mitt knä. Jag hade en massa brosk å så hade det växt någon slemhinna bakom knät också som de tog bort... Så jag har återbesök efter 6 veckor så får vi se hur vi ska gå vidare om jag fortfarande har besvär.
Sen så kom mamma för att hämta mig å Markus (TACK mamma!) å körde till apoteket för att jag skulle hämta ut smärtstillande å inflammationshämmande medicin.. så nu går jag på typ morfin några dagar/veckor framåt...

Nu så har jag Mandy å Markus här hos mig, så snällt av dem att komma å hålla mig sällskap å ta hand om mig!
Both of you mean a lot to me!!

Nu ska jag gå å göra de sällskap.

Bye,
T

Kommentarer
Postat av: rosie

Hej :)

Bilen framför mig bromsa in för sent så hon fick väja av typ för att inte krocka med den framför och då va det redan försent för mig så det va väll en trafik krock mitt i rusningstrafiken:( vi vet ju hur det kan se ut då..... hoppas allt är bra med knät annars? gick det bra med operationen? puss

2008-08-29 @ 01:33:51
URL: http://rosieelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0