Trött

 
Just nu känns det som att någon har sugit ut all energi från mig.. jag är så trött både fysiskt och psykiskt.
Ibland känns det verkligen som att ingen förstår mig och vinklar gärna saker och ting som de själva uppfattar att det är, och så är det ju inte... krångligt det där lät...
 
Jag vet själv hur jag är, mina fel och brister, och jag försöker verkligen jobba på dem. Varje dag.
Men sen så har jag sämre dagar då jag inte orkar bry mig om hur jag är och vad jag säger då jag är så trött på att försöka vara alla till lags...
 
Jag har tagit vissa beslut, som jag inte har pratat om så mycket till någon om, men det känns som att det är nödvändigt för att dels jag ska må bra och dels att min familj ska må bra.
Men det gäller att jag jobbar väldigt mycket med mig själv. Jag har alltid brytt mig för mycket om vad andra tycker och tänker om mig och jag ska jämt ställa upp i tid och otid. Men det är sån jag är och det är svårt att ändra sig.
 
Ber om ursäkt till dem som "drabbats" på något sätt när jag haft en tuff dag. Kan säga att jag kunde väl formulera saker bättre och bete mig bättre, men det är ju inte utan anledning ändå om man säger så.
 
Ville bara få ur mig detta, hoppas att ni inte blev alltför deppiga av inlägget.

Kommentarer
Postat av: Nina

Du ska inte vara alla till lags hela tiden. Ibland måste man tänka på sig själv och hur man känner, inte bry sig om vad andra vill att du ska göra. Du blir inte en sämre vän om du säger "nej, jag orkar inte" och den som tycker det är inte en riktig vän. Vänskap bygger inte enbart på att ställa upp på nån jämt och ständigt. Ställ upp på din familj först och främst, för att det är de som finns i ditt liv för alltid och så tar du det du orkar med i efterhand.. Puss&kram! Ps. Nobody is perfect!

2012-08-15 @ 11:10:01
Postat av: marzuban

oon ihan samaa mieltä Niinan kans :) familjen tulee ensin.sitten muut.oli asia sitten mikä tahansa..jaa voivoi miten deppig inlägg sulla oli nyt..mä oon masentunnu heti..hhahah neeekä just kidding että älä huoli kanaseni et ole yksin!!

Svar: Haha, voi mun marsu! :)
Tanja

2012-08-23 @ 16:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0