Finland


Som sagt så åkte jag iväg till Finland med Olivia :) Markus fick stanna kvar hemma och jobba.
Åkte med mamma och hennes man, så det blev lite billigare.
Men det var en jobbig resa, Olivia var inte så förtjust i att åka bil när det blev mörkt. Vet inte varför...
Annars så gick det bra i bilen.
Blev mycket bastande i Finland, vilket är så otroligt skönt. Önskar att vi hade en bastu hemma.
Olivia bastade också för första gången på nyårsafton :) Först var hon nyfiken och tittade runt lite men sen upptäckte hon att hon hade fötter så det blev genast mycket intressantare :D
Men hon verkade trivas iaf, var nöjd och grät inte eller nåt.
I det stora hela så var resan jätte bra, fast det var jobbigt, men helt klart var det värt att åka :)

Lägger in några bilder, tog inte alls många.


Olivia träffade smurfen på båten och var inte alls rädd :D


Mina kusiner tyckte om att ta hand om Olivia


Olivia och hennes morbror :)




Olivia med sin muffa (morfar) :)


Min kusin och Olivia


Choklad ska det smakas på också :D

Hade tagit kort på Olivia med min mormor och morfar också men dem vart suddiga :( så jag låter bli att ladda upp dem.
Längtar tills nästa gång, då åker vi hela familjen :)
Då är Olivia lite större, och förhoppningsvis lite lättare att ha i bilen...
Mycket bastande ska det bli då, Olivia ska få plaska i en badbalja inne i bastun :D

Kommentarer
Postat av: Andrea

åh vilka härliga bilder :)

2012-01-11 @ 17:59:33
URL: http://andreahansson.se
Postat av: Anonym

Är det en skämt bild eller ger ni henne verkligen choklad?!

2012-01-14 @ 14:43:55
Postat av: T- mamma till Olivia

Anonym: Ja, det är på riktigt. Hon fick smaka lite på choklad... inga barn hittills har tagit skada av det vad jag har hört. Det var ingen stor mängd, vi skoja till det bara genom att "smeta" ut det så det ser roligare ut.

2012-01-14 @ 17:25:56
URL: http://tanjakatinka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja okej. Påstod inte att det är farligt. Förstår bara inte varför ge barn smak på sådant som man ändå kan leva utan. Man föds inte med sockerbehov utan man får det genom att andra visar och ger dem.

2012-01-15 @ 19:55:13
Postat av: T- mamma till Olivia

Anonym: Jag förstår vad du menar, men hon är ändå så pass "liten" så jag tror inte att hon kommer att komma ihåg det söta. Hon har även fått smaka på frukt och frukt puréer men det hon gillar bäst är faktiskt mat :) och vi brukar inte ge henne utan hon har bara fått smaka. Tycker inte heller att man ska regelbundet ge en massa socker eller liknande. Men jag förstår vad du menar, dock tycker jag att det har blivit lite väl mycket "hysteri" kring det här med socker. Det är ju ändå bränsle för hjärnan som de har forskat fram, haha. Men tack för din kommentar iaf :D

2012-01-16 @ 00:03:23
URL: http://tanjakatinka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag mena absolut inget illa med det i jag skrev. Tycker mest att det är intressant hur andra tycker och tänker. Plus att jag tycker att hysterin är överdriven när det gäller det mesta när det kommer till barn. Du verkar vara en jätte fin tjej och bra mamma, tvivlar jag inte alls på. Som sagt, spännande bara o höra hur andra resonerar. Må gott.

2012-01-21 @ 09:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0