Babymassage


Igår var vi återigen på babymassage.
Jätte kul är det och Olivia tycker om det verkar det som, hon låg där och skrattade och njöt.. nästan så att hon hann tröttna lite där mot slutet men det gick bra ändå. Sen så när vi skulle hem så somnade hon i vagnen. Skulle mata henne när vi kom hem för mamma å mika skulle sitta barnvakt en stund så jag och älsklingen kunde åka å handla ifred men hon orkade inte äta, hon ville bara sova :) så massage verkar vara ett bra sätt för å få henne att sova :)
Köpte ett häfte där det står exakt hur man ska göra så nu ska vi försöka ge henne massage varje eftermiddag/kväll då hon är som skrikigast.. kanske hjälper, vem vet.

Så igår var första gången jag och älsklingen var iväg själva, var lite nervös över hur det skulle gå då eftermiddagarna inte brukar vara så bra.. men hon hade sovit hela tiden så det hade inte varit några problem :)
En rolig grej som "hände" i affären var att jag träffade gamla lärare från finska skolan och pratade med dem, sen sa jag "just ja, jag har ju min lilla tjej med mig här".. dem frågade vart ( markus var någon annanstans med kundvagnen) och då kom jag på att jag inte alls hade henne med mig, utan hon var ju hemma :)
Lite pinsamt vart det, hahah. Man är verkligen inte van vid att vara ifrån henne.

Nu sover tösen, och när hon vaknar så ska hon få äta lite och sen går vi hem till syrran för en kopp kaffe. Sen vet jag inte vad vi hittar på idag, återstår att se :)

P.s Tack mamma och mika för att ni ställde upp igår!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0