Babycafé

Jag är lite sugen på att gå dit idag...
Men, jag tycker att sånt är lite jobbigt... känner ingen, har svårt att ta kontakt med nya människor.. därför har jag nog inte så många vänner heller..
Jag har alltid varit blyg, även fast många inte tror det.. många skulle nog säga att jag är "framåt" i såna situationer, men egentligen är jag väldigt osäker.. social är jag, det är inte det som är problemet, men alltid i nya situationer så får jag nästan en klump i magen som gör att jag hellre avstår.
Samma sak var det när det gällde att gå till babymassagen.. kände ju ingen där. Men ändå tog jag mod till mig och gick dit. Det kändes jätte jobbigt men ändå skönt för det gjorde jag ju för Olivias skull.
Så jag måste nog börja utmana mig själv, hur jobbigt det än känns.. kanske man träffar några andra som man "klickar" med och kan börja umgås med privat.. har ju ingen jag känner som har barn som jag umgås med.. förutom syrran och svägerskan då :)
Fast deras barn är ju äldre, skulle vara trevligt att hitta någon att umgås med som har barn i samma ålder som vi :)
Kuratorn tyckte också att jag skulle gå dit, och hon kommer ju också att vara där så någon "känner" man ju då :)
Älsklingen erbjöd sig att följa med mig idag... så då blir det lättare att gå dit, slipper känna mig så "ensam"... så nästa vecka kanske jag klarar av att gå dit själv :)
Så... jag ska gå dit idag.. så får jag se ifall det är så "skrämmande" som jag tror :)

Kommentarer
Postat av: Nina - Tvåbarnsmamma

Jag förstår att det är jobbigt att ta första steget, men det blir nog bättre sen. Jag är likadan i många situationer så jag förstår hur det känns.

Men jag hoppas att du gick dit och att du trivdes!

Är det förresten Maria som är din kurator?

2011-11-09 @ 13:19:56
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Mandy

Saknar de tiderna jag med... men som du säger så ska man blicka framåt :) kram kram

2011-11-09 @ 15:26:10
URL: http://mizzmandy.blogg.se'

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0