Snart...


Snart kan jag börja räkna ner kvarvarande arbetspassen..
Iofs en och en halv månad kvar men iaf :)
Jobbar dag imorn och sen är jag ledig i 2 dagar.. känns skönt och välbehövligt.
Har konstiga spänningar i magen, haft det igår och idag..
Tror inte att det är sammandragningar då de inte försvinner, utan det är så gott som hela tiden..
Men det kanske är att livmodern fortfarande växer? att det är det som spänner?
Tacksam om någon vet :)
Det gör liksom inte direkt ont, men känns väldigt obehagligt då det är spänt.

Nu ska jag äta lite mat och sen titta på desperate och kanske bigbrother efter det.. om jag inte somnar :D

Kommentarer
Postat av: Nina - Mamma till två

Det är nog livmodern som spökar.. Sen kan det också vara så att bebisen ligger på nåt konstigt sätt som gör att det hela tiden spänner på ett och samma ställe. Men tror mer på det förstnämnda i ditt fall. Puss!

2011-05-03 @ 21:48:38
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Anonym

sammandragningar släpper efter en liten stund. vanligt att få efter man tex har stressat eller gått snabbt. bara att vila en stund så går de över. livmodern är ju en muskel o vid en sammandragning "tränar" den inför vad som komma skall (förlossning).

Dom gör inte ont bara känns som en hård boll en liten stund.



Sen senare kan du få förvärkar men de är annat. Då kan man ha typ ilande smärta i typ 10 sek som sen går över.

lycka till!

2011-05-03 @ 22:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0