Ultraljudet


Idag var vi ju på ultraljudet och det var hur otroligt som helst!
Bebisen verkade vara frisk, så gott man kunde se, och hur livlig som helst :)
Låg och boxades och sparkades för fullt :)
Såg hur den drack av vattnet och smaskade. Och vi fick reda på kön! en FLICKA! :D
Bm sa att det var hur tydligt som helst men fortfarande garanterade hon inte... för det kan man inte.
Enda nackdelen är att min moderkaka ligger framtill så det var svårt att få till en tydlig bild på bebisen, så vi slapp köpa bilderna och fick 6 st gratis :)
Men jag tycker att man ser tillräckligt ändå :)
Sen så kan man känna rörelser och sparkar något senare än vanligt just för att den ligger "ivägen".
Jag flyttades 4 dagar, så nu är min beräknade tid 15 augusti istället för 11..
Men bebisen kommer när den kommer.
All nervositet och oro försvann och när hon sa att det var en liten tös så kunde jag inte hålla mig utan jag brast i gråt.. barnmorskan frågade till och med om det var glädjetårar ;)
Men det är klart att det var :D
Nu känns allt mer verkligt när man har fått se henne och se rörelser och hjärtslagen.
Kan inte fatta att jag har en liten tjej i min mage! och om 20 veckor är hon här :)

Bild kommer sen när jag har scannat in bilder.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det blir faktiskt mer verkligt när man fått se den lilla :) <3

2011-03-19 @ 02:41:12
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Petra

vad roligt!! :D underbart att allt såg bra ut!

2011-03-19 @ 13:35:31
URL: http://petrakarlzzon.blogg.se/
Postat av: mamma

odotan mummun pientä tyttöä. Onnea

2011-03-19 @ 21:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0