Still no snow..


Dagarna går och ingen snö syns till. Inte för att jag saknar det så mycket, men det skulle behövas lite snö för att man ska fatta att julen faktiskt snart är här.
Jag har aldrig förut varit så mycket för julen, har knappt pyntat hemma mer än några ljusstakar och dukar och så.
Men sen jag fick barn så har jag ändrat mig lite grann. Kommer att från och med nästa år, när hon är större och förstår lite mer, börja "fira" jul mer ordentligt, med mer pyntande, pepparkaksbak, adventsljus, julmat här hemma mm. Nu har vi alltid gått hem till mamma och sen svärmor för att fira jul, men från och med nästa år iaf så kommer vi att fira julafton här hemma. Självklart får man komma och fira med oss då om man vill :)
I år så blir det kanske julmiddag hemma hos oss också, men det är fortfarande lite osäkert.

Så till bokstaven C nu i bokstavsutmaningen...
Det blir Christmas tree :D
Kom inte på annat :D

Har inte haft julgran förut, och har väl inte riktigt brytt mig heller, men nu hittade vi en för en billig peng på Öob så vi passade på och köpte. Så nu, för första gången, har jag en julgran att pynta :)
Olivia förstår ju inte så mycket än, men det gör inget, då har vi en julgran klar inför nästa år och då är hon lite större så hon ska få klä granen med mig då :)

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för dagen, om ett par timmar kommer sofie hit medans killarna åker iväg för att fixa våran bil. Hoppas att den går att fixa, med så lite pengar som möjligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0