Inte orkat


Nu har jag inte orkat blogga på ett par dagar..
Får såna perioder ganska så ofta.
Men att börja på ett nytt jobb när allt är helt nytt tar på krafterna.

Men nu har jag iaf gått mina 3 introuduktionsdagar på förlossningen och idag är min första dag som jag jobbar på "riktigt"! det känns riktigt nervöst måste jag säga.. magen är i uppror.
Men de har sagt att de förväntar sig inte att vi kan allt, det är egentligen alldeles för lite att gå bara 3 dar bredvid på ett sånt jobb, så det känns ju skönt att de inte förväntar så mkt av oss :)

Men det är ett riktigt roligt jobb måste jag säga!
Att se barn komma till världen är en känsla som man inte kan beskrivas med ord.
Jag är kanske lite knasig men jag längtar verkligen efter att få själv ligga där en dag :)
Oavsett hur ont man har så när man väl ser resultatet efteråt så är det värt all smärta som man haft.
Men en sak säger jag, kvinnorna är väldigt starka som går igenom en sån sak som förlossning!
All heder till alla mammor där ute! :D

Sen till en annan sak...
Nu har vi varit gifta i 2 veckor! :)
Tiden går så otroligt snabbt men jag kan säga att jag känner av att nu är jag fru :)
Det är en helt annan känsla.
Men det tar lite tid innan allt är fixat med namnbyte, körkort mm.
Å inte förren då kan jag verkligen känna att jag har påbörjat ett helt nytt liv.

Nu ska jag snart börja förbereda mig för jobb, börjar kl 14.00.

Kommentarer
Postat av: Tuula

No toivottavasti et saa synnytyskammoa siellä!! hahahha

2010-06-24 @ 09:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0