Våldgästa!


Nu ska vi gå å våldgästa hos syrran.
Iofs så ringde jag nyss å kolla så att de är hemma så det blir inte direkt någon överraskning :)

Det är egentligen så konstigt att man blivit så försvenskad.
Här i sverige så ska man ju alltid ringa först å kolla så att folk är hemma.
Sen så ska man helst inte säga heller att man vill komma samma dag för att det behöver planeras, gärna flera dagar i förväg.
En liten fika.
I finland när jag bodde där och när jag är där och hälsar på så åker man bara oftast hem till folk.
Är de hemma så är de, annars så är det bara att man åker hem själv.
Eller om de ska precis iväg nånstans så får man ta det.
Det tycker jag är mkt trevligare, jag tycker om när folk bara kommer och ringer på dörren utan att ha anmält sitt besök först.

Jag kanske har helt fel, det kanske inte alls fungerar så här...
Men det är den uppfattningen som JAG har fått :)

Eller vad säger ni??

Kommentarer
Postat av: Nina ¤mamma till Eya och gravid med nr.2¤

Tack för besöket ;)

2010-04-05 @ 20:39:48
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror att alla är så upptagna med sina liv att man inte riktigt hinner med besök.. Därför är det bra att ringa.. Jag förstår det själv nu när man ska hinna med så mycket och försöka sköta hund och hushåll men visst gillar jag besök som bara kommer :)

2010-04-07 @ 01:16:07
URL: http://mizzmandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0