Bokat kyrka och präst!


Idag har jag äntligen bokat kyrka och präst till bröllopet!
Efter några samtal fram och tillbaka mellan kyrkorna så är det äntligen klart.
Så 4/9-10 16.30 gifter vi oss i Almby kyrka! :)
Can't wait!

Idag har jag varit på landstingshälsan och träffat en företagssköterska.
Gick dit för att jag har mått så dåligt länge och nu känner jag att jag måste ta tag i allting innan jag ska ens tänka på att bilda familj. Vill ha ordning i mitt inre så att jag kan ge min familj allt jag kan.
Jag kände att jag fick jätte bra kontakt med sköterskan, hon var mer som kurator än sköterska kändes det som, hon förstod mig och lyssnade verkligen på det jag hade att berätta. Hon ställde de rätta frågorna så jag började själv förstå varför jag mår så här.. mycket lossnade efter bara ett enda möte.
Jag känner mig mycket bättre nu när jag vet att det finns hjälp att få.
Hon skulle boka en läkartid så att jag och läkaren kan komma överens om vilken väg jag ska ta för att må bättre, läkemedel och samtalsterapi eller endast samtalsterapi..
Nu låter det som om att jag är helt galen eller så men det är jag inte ;)
Jag har bara en massa oordnade saker inom mig som jag strider med varje dag. Som jag tränger bort och inte vill minnas och tänka på.
Jag förstår mig själv lite bättre nu, och det här är ett steg i rätt riktning till att bli en hel människa.

Nu har jag blottat mitt inre tillräckligt här på bloggen för den här gången :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0