Vuxenlivet sucks ibland


Då har ännu en dag (kväll) på jobbet förbi..
Jag trivs på min arbetsplats men det är så tråkigt att jobba.. :)
Speciellt när det börjar bli fint väder nu och många andra är lediga.. fy för vuxenlivet säger jag!
Man jobbar och jobbar, sen är man ledig i någon dag och så fortsätter man jobba tills man en gång om året får vara ledig ett litet tag, några få veckor, vilka flyter förbi alldeles för snabbt också. Sen fortsätter man jobba och drömma om nästa år då man får vara ledig några dagar igen...
Jag vet, jag låter jätte negativ men jag vill vara ledig! :)
Jag hoppas att vi vinner på lotto så att man slipper jobba! fast då underlättar det ju om man skulle spela på lotto kanske..
Får nog börja med det.

Den här sommaren har vi inte så stora planer... jag jobbar ju rätt så mycket.
Men någon gång ska vi nog åka på en liten kryssning tror jag..
Får koppla av lite och komma hemifrån, det gör mycket.

Imorn jobbar jag kväll, så jag behöver inte gå och lägga mig riktigt än :)
Skönt att sova på morgonen.. Men på lördag jobbar jag dag så då får man bara bita i det sura äpplet och gå upp tidigt.
Nu ska jag sätta mig och slappa framför tv:n. Gött!

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är ju en dröm för alla att vara ledig hela tiden och slippa bekymra sig för pengar. Men tyvärr så måste man ha en jävla massa tur för att ha det så :/

2009-05-21 @ 23:16:13
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0