Vart tog solen vägen??


På förmiddagen var det så varmt och skönt och solen bara sken så underbart... men vad hände?
Solen försvann och det blev ännu en kall dag :(
Men det är iaf på väg åt rätt håll.
Har en kompis som har det varmt och skönt på Fuerteventura just nu för tillfället och en annan kompis ska åka dit om ca 3 veckor.. inte alls avis nej då :(

Jag ska försöka jobba så mkt som möjligt nu i sommar så att vi kan åka utomlands sen i slutet av sommaren..
Ska börja spara ihop pengar redan nu. För när jag åker utomlands vill jag kunna göra så mkt som möjligt, därmed behöver jag rätt mkt pengar.. för jag vill inte åka någonstans och behöve oroa mig hela tiden för ifall jag har råd att äta ute eller inte..
Eller nåt liknande.

Idag är jag ledig från jobbet, skönt. Jag ska bara slappa och ta det lugnt för sen jobbar jag 3 dagar i rad..
Första veckan blev rätt så tuff, bara 1 ledig dag.. men sen så blir det lite lugnare. Skönt att veta om att man har jobb i 6 månader framåt.
Jobbar ca 90% även om jag tänkt mig liiite mindre, typ 80-85% men det kommer att gå bra ändå.
Satt med mitt schema igår på jobbet och om jag får ha mitt schema så som jag planerat så kommer jag ha ca 3 lediga dagar per vecka i nästa schema period.. inte efter varandra men ändå. Skönt! :)

Nu ska jag gå och planera vad jag ska laga för gott idag. Har slut på idéer så jag ska titta i kokboken om jag hittar nåt.
Annars använder jag den nästan aldrig faktiskt. Lagar min egen mat hellre :)

-Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0