Finsk gourmet middag ;)



Nu har vi precis ätit och jag är mätt och belåten.
Det blev potatis, hemgjorda köttbullar och hemgjord brunsås. Vart helt ok :)
Älsklingen älskar ju finsk husmanskost och det är så lätt att laga till så det fungerar för mig. Behöver inte stå å slita framför spisen i flera timmar för att laga till världens gourmet middag varje dag.
Fast ibland händer ju det också iofs :) Fast om det är gourmet vet jag inte men lite mer speciell mat iaf om man säger så.

Förut var jag en sväng hos syrran som sagt, satt där ett par timmar.
Skönt nu när man har lite mer tid så jag kan gå dit oftare.

Idag orkar jag inte städa. Men det är nog ingen nyhet, att jag inte orkar städa.. :)
Får nog ta det imorgon istället.


-Tanja

Kommentarer
Postat av: Sofi

Men hörredudu!! Köttbullar är väl ändå svensk husmanskost ;)

2009-03-18 @ 00:37:00
URL: http://sofivilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0