God morgon!


Idag har jag gått upp tidigt, 8.30 närmare sagt :)
Det är tidigt för mig på en ledig dag. Lagade en matlåda till gubben när jag gått upp så han slipper svälta idag.
Han ska jobba lite extra, det blir nog en ganska så lång dag.

Läste aftonbladet på nätet nyss, jag har snart ingen lust att läsa nån tidning alls längre!
Det finns så sjuka människor överallt. Jag läste en artikel om en mamma i stockholm som har hållt sina 3 små barn inlåsta i lägenheten och torterat dem med spik och glasbitar! jag förstår inte vilken verklighetsuppfattning mamman har egentligen? tror hon att det är okej att göra precis som hon vill? iofs så var det ju en annan mamma som hade sagt att "jag får göra precis som jag vill, det är ju mina barn och jag har fött dem". Det sa hon efter att hon hade dödat några av sina barn. Hur sjuk är man inte?
Alla borde inte kunna skaffa barn, inte såna här monster iaf. De är inga människor.
Stackars oskyldiga barn som får leva med det här i resten av sina liv.
Kanske 2 åringen har turen att glömma bort det, man kan bara hoppas, men 5 och 7 åringen kommer säkerligen få bära med sig det här under resten av sina liv.
Jag fattar bara inte hur man som mamma kan göra något sånt?
Och hur man som myndighet kan lämna tillbaka barnen till mamman när man en gång tagit dem ifrån henne. De måste ju ha haft anledning till omhändertagandet från början.
Nej, nu måste jag sluta tänka på det här, man blir ju bara tokig.
Här finns artikeln.

Annars så verkar det bli en underbar dag idag. Solen skiner och det är redan varmt och skönt ute.
Idag ska jag hämta min älskade systerdotter, ska gå ut på en promenad med henne och hitta någon trevlig plats att leka på :)

Kommentarer
Postat av: Nina

jag vill inte heller läsa aftonbladet eller någon annan tidning längre. Bara en massa sjukt i dem. Förstår inte alls hur vissa människor tänker och det verkar bli bara mer och mer sjukligheter varje dag.

2009-06-22 @ 21:35:32
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Laura

Hej hej! Tack för din kommentar inne hos mig, kikar in lite snabbt här nu så får jag återkomma senare! :)



Jodå, jag är en finlandssvensk tjej från Åbo, men jag är bosatt i Turkiet sedan 3 år. Men du är finländare men bosatt i Sverige antar jag? Kanske född i Sverige till och med?



Ha det bra!

2009-06-23 @ 02:11:23
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Laura

Hej igen!



Jaha, vart i Österbotten kommer du från? Min mamma kommer från Larsmo, så jag har varit ganska mycket där och i Jakobstad/Kronoby då jag var mindre. Hur länge har du bott i Sverige?



Jag varken pluggar eller jobbar i Turkiet. :P Jag jobbade som reseledare i Alanya förut, men nu bor jag tillsammans med kärleken i Istanbul och leker hemmafru på heltid. :P



2009-06-23 @ 20:10:52
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: äiskä

miten menee kun et kirjottele

2009-06-26 @ 10:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0