Tivoli och biltvätt


Idag har vi åkt runt med "nya" kärran :)
Lite senare på eftermiddagen åkte vi hem till mamma för jag hade lovat att klippa hennes hår och hon hade lovat att bjuda på kaffe. Väl där så berättade hon att de hade sett att det fanns tivoli i aspholmen. Jag vart helt exhalterad, jag är ju så åktokig så det är inte sant. Så vi bestämde oss för att åka dit en sväng, i våran bil förstås, och vi ringde även syrran och familjen dit. Det var en jätte trevlig kväll med åkande och spelande. Mamma vann 2kg choklad! och gubben min kastade dart och vann en liten boxningshandske :) jag vann inget. Men jag fick åka grejer och det är ju det viktiga :)
Det enda som är dumt är att det är så himla dyrt! varför måste allt kosta för? eller kosta för mkt.
Sen åkte alla hem till syrran för att dricka kaffe och umgås.
Efter 23 åkte jag, älsklingen och syrrans man iväg för å tvätta våra bilar. Bilen var lite skitig när vi köpte den så det är skönt att få den lite ren.
Vi hade tänkt att polera den imorn men jag tror faktiskt inte att vi orkar. Det får bli efter nästa biltvätt.
Men imorn åker vi en sväng till Eskilstuna iaf för att hälsa på min vän Jessica. Sen blir det väl att ta det lugnt bara, har gjort så mycket under de senaste dagarna så jag vill bara ligga på soffan och slappa.

Ja just ja. Vi var och köpte en city buggy (paraplyvagn) till Eya i födelsedags present idag. Den var från pappa, mig å älsklingen. Det var pappas idé och mest från honom och han kan ju inte vara här när Eya fyller 1 år så då lämna han pengar till mig så jag kunde köpa en och ge den till henne i förväg. Eya var så fin i den, såg så liten ut ;)

Nu ska jag gå och lägga mig, har precis rensat kattens låda och diskat bort det värsta så jag är trött.
God natt!
-Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0