Jobbar natt igen


Nu har man varit på jobbet i 2 timmar och en kvart...
LÅÅÅNG natt kvar framför mig. Blir nog inte lika lugnt som det var sist, några patienter är ganska så dåliga. Mycket kontroller och så...Men det ordnar nog sig.

Nu har jag inte skrivit något på 5 hela dagar... Fy på mig!
Men har ju haft pappa och hans tjej här på besök så har inte direkt haft mycket tid eller lust att sitta vid datorn. Sen så tänkte jag sitta igår och skriva men vi vart bjudna till Markus familj på middag så vi tog en promenad dit på eftermiddagen. Soligt och varmt var det så det var jätte skönt att promenera. Maten som bjöds på var väldigt god! tack så mycket! sen satt vi där några timmar och när de andra skulle iväg och spela lite basket så promenerade jag och älsklingen till Ica Maxi och vart sen upplockade därifrån av hans mamma så vi fick skjuts hem.
Väl hemma så diskade jag och väntade på att älsklingens syster och kompis skulle komma och fika lite.
Sen när de gått så skulle vi egentligen ha kollat på film men det vart inte av för att det vart så sent så vi tittade på tv lite grann istället och gick och la oss.

Idag gick vi en sväng hem till syrran och drack lite kaffe och umgicks. Sen så gick vi hem för att laga mat och de skulle komma och äta hos oss. Idag gjorde jag potatisgratäng och kyckling. Och till efterrätt fixade älsklingen i ordning chokladpudding med grädde. Och nu sitter jag här och spenderar min kväll/natt på jobbet medans älsklingen sitter hemma :( så tråkigt att jobba natt.

Uppdaterar mer imorgon om tiden med pappa, ska lägga upp lite bilder också. Tänkte göra det idag men så hittade jag inte min kamera. Som jag självklart hittade i min väska innan jag skulle till jobbet. Typiskt.

-Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0