Så svag...


Hur ska man få motivation till något som känns tråkigt men som är nödvändigt för att må bra?
För min del iaf...
Måste börja ta tag i mitt liv och börja träna regelbundet nu.. men det känns så tråkigt.. att gå å träna själv.. det är nog det som är största problemet.
När jag väl är där och tränar så tycker jag att det är hur skönt som helst, men att ta sig dit.. att hitta motivationen till träningen.. jag vet inte..
Vet att jag måste träna, måste komma i form, men ändå saknas en vilja för det.
Jag är en person som måste få se resultat direkt, annars tappar jag lusten till träning, måste träna bort det på något sett.. för att resultatet kommer så småningom men jag har liksom inte tålamodet att vänta.. känns jätte jobbigt.
Hur mycket jag än intalar mig att bara jag går och tränar regelbundet och under en längre period så kommer jag att märka det men ändå så ger jag upp så lätt...
Jag ger upp för lätt när det gäller allt möjligt.
Om det beror på min dåliga självkänsla eller något annat vet jag inte..
Jag vet inte hur jag ska hitta det där "nej, nu jävlar ska jag göra det här om det så ska ta hur lång tid som helst".
Det finns liksom inte..
Orkar kanske kämpa i ett par veckor och sen ger jag upp.. Varför?
Ska försöka ta mig ut på en promenad idag och sen så ska jag försöka ta tag i träningen nu i veckan som kommer...
Eller så flyttar jag fram det en vecka som vanligt...
USCH PÅ MIG!

T

Kommentarer
Postat av: mandy

hihi din lilla latmask. motivationen kommer sen om man hittar något man vill träna. tvingaaldrig dig själv.. hitta din grej iställer.



Kram

2008-10-05 @ 16:34:14
URL: http://mizzmandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0