Nu så :)


Japp, nu så har jag lite tid över att sitta här och uppdatera helgen och den delen av veckan som redan passerat.
Men tar det bara väldigt kort, har en massa kort som jag lägger upp också. En bild säger ju mer än tusen ord ;)

Fredag
Då kom Ilona och hennes pojkvän hit för att äta lite mat och dricka lite och bara umgås.
Kvällen var jätte trevlig, maten lyckades (tror jag iaf) och vi sjöng singstar, spelade guitar hero och bara snacka en massa skit :)





Lördag
På eftermiddagen så gick vi hem till syrran för att hjälpa till med spacklingen av lilla Eyas rum.. fast jag hjälpte inte till för jag kan inte så jag tittade bara på och umgicks med syrran och Eya :) Sen åt vi mat där  tillsammans och därefter åkte jag och Markus till hans familj i Vivalla för att hälsa på lite... hjälpte Mandy att avfärga hennes hår... :)
Så här såg hon ut efter 3 avfärgningar :) (hon hade svart hår innan)

Efter det så åkte jag och Markus för att hyra 2 filmer och hämta lite käk från Mc´Donalds.. tittade på en film och sen gick vi och la oss.. eller jag somnade på soffan i typ 2 timmar medan Markus fastnade för någon film på tv. Sen gick vi och la oss :)

Söndag
Gick till syrran för att slipa väggarna efter spacklingen och för att tapetsera rummet. Jag hjälpte till med slipningen men annars så umgicks jag med syrran. De vart nästan klara med tapetseringen, det fattades 2 längder så vi fick flytta fram tapetseringen till måndagen. Vi köpte pizza och käkade det där och sen gick vi hem för att titta på den andra filmen som vi hyrde.
Här är jag efter att ha slipat väggarna :)


Måndag
Jobbade hela dagen och gick sedan hem till syrran för att få resten av väggarna tapetserade...
Sen kom Mandy dit för att hon skulle sova hos oss för att hon skulle komma och jobba på dagiset dagen efter.
Sen hemma så färgade jag hennes hår mahogny för att hon tyckte inte om resultatet efter avfärgningarna :)
Sen var det dags för mig att sätta mig i "frisörstolen". Mandys pojkvän toppade mitt hår, det var så slitet..








Passade på att fjanta oss också :)



Tisdag
Efter jobbet så satt jag hemma en stund i väntan på att åka iväg på vattenaerobic med en tjej som nyss börjat jobba på finska skolan. Det var jätte kul, har bara varit på det en gång tidigare. Jobbigare än vad man tror! :)
Ska dit nästa tisdag också.

Onsdag
Ja, då är vi framme vid dagens "inlägg".
Jag har jobbat idag, men under hela förmiddagen känt mig lite konstig, helt snurrig och vimsig i huvudet.. att det snurrar i huvudet alltså... sen så har jag haft ont i huvudet sen igår, så jag tänkte kolla tempen och jag hade högre temp än vad jag brukar... så jag tog tempen en gång till en timme senare och den hade stigit.. så konstigt, var kommer febern ifrån :/
Så jag gick hem tidigare från jobbet och går inte dit imorn iaf för att det har inte blivit bättre nu under tiden jag varit hemma...
Får väl se imorn hur det känns och om tempen försvinner...

Så så har min vecka sett ut hittills. I helgen så, om jag är frisk, ska jag och Ilona gå och bada i Haga och ta det lugnt och ha det skönt för att sen komma hem till mig och starta ett bakmaraton ;) hehehe.. tänkte stå och baka hela dagen en massa små grejer... inga bullar men annat smått och gott.
Hoppas verkligen att jag blir bättre till helgen.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska titta på ett avsnitt av Desperate Housewives och sen ska vi nog titta på någon film.
Skriver senare om jag har nåt att tillägga ;)

-Tanja


 

Kommentarer
Postat av: Nina

Usch va jobbigt med feber! Va konstigt att den bara kom sådär.

Hoppas du mår bättre imorgon!

Kramisar!

2008-11-05 @ 19:45:49
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0